torsdag 11 augusti 2011

Rent hus!


En lite ranglig och skruttig pelargon som klarat både regn och sol på balkongen med livet i behåll. Men det är inte pelargonen i sig som är själva objektet på kortet utan det ni ser framför! Och vad är det då undrar ni och tittar? Jo, ett fönster! Som ni INTE ser - för det är rent!! Ni förstår, idag var det Jonas som tog hand om inskolningen och jag stannade hemma och putsade fönster och gjorde en rejäl städinsats inför höstens vardag som börjar nästa vecka. Man hinner ju liksom städa rätt mycket när man får jobba i lugn och ro, Winnerbäck ganska högt på stereon! Och eftersom jag hade ganska gott om tid idag så passade jag på att duscha blommorna och sätta dem i nya fönster samt att Lägga Alla Saker Som Dräller Löst På Sina Rätta Platser. Det ni, blir man glad av!

Sen kom de hem i alla fall, den stilige mannen och de raraste barnen! Jag fixade mellanmål på balkongen (inga smulor i köket idag inte!) och sen så visade Edith några grimaser hon lärt sig. Som avrundning på dagen blev det storhandlat också så i skål och kyl trängs nu mat frukt och grönt för i alla fall den första vardagsveckan. Kunde jag sätta Gilla-tecken på dagens insats så skulle jag göra det!

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt att städa ifred, och Lasse är absolut bästa sällskapet, här hemma med!
    Härligt är också ett rent hus, absolut det bästa som finns, man bara går runt och njuter den korta tid det varar... hoppas inskolningen går bra för lilla E och ha en mysig helg! kram!
    just det, appropå kommentarer på bloggen så vet jag faktiskt inte än hur man gör :-) ska försöka bli klok på det inatt... det kanske inte går :-)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!