söndag 21 augusti 2011

Söndagsutflykten!


Veckans söndagsutflykt gjorde vi till Vidingsjö motionscentrum (sonen i bilen: mamma ska vi bada där? Varför undrar du? Det heter ju SJÖ och jag vill bada! - så alla Linköpingsbor av infött slag - varför heter det Vidingsjö när det inte finns en sjö i närheten?)

Medan jag och Annika sprang LOK-milen fixade våra respektive till en liten lunchbuffé (korv) och barnen fick kraft för hinderbanan en hel massa gånger. Har varit på motionscentret några gånger men idag slog det mig vilket samlingsställe det är för oss Linköpingsbor! Massor av folk som springer, lunkar och leker där! Tror vi ska ta och åka dit snart igen, bra spår oavsett man springer på femman eller tian.

Och medhavt kaffe förstås!
Denna söndagskväll ska vi ta ett logistik-race här hemma, planera lämningar och hämtningar för veckan samt skyffla undan lite papper som tenderar att hamna i en större och större hög. Nu ska de in i pärm och bli lätta att hitta! Kanske till och med skulle försöka ge oss på en veckomatsedel för att underlätta vardagen? Ordning och reda - löning på fredag som pappa alltid sa när jag var liten (och denna månad stämmer ju faktiskt det!)

Ha en fin augustikväll!

2 kommentarer:

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!