onsdag 3 augusti 2011

Heja återvinning!

Idag tog jag, Mathilda, Herman och Edith en promenad till en second-hand-lokal i Hackefors. Jag hade rensat ur lite gamla kläder och skor och har fått för mig att jag vill att barnen ska se vad som händer med grejer vi själva växt ur eller tröttnat på (pretentiösa Sara mitt i sommarvärmen:-). Och vilket ställe! En lagerlokal full av kläder skor leksaker möbler köksgrejer tyger ramar böcker skivor. Med mera! Mycket skräp förstås men också riktigt mycket kul. Titta bara vad vi hittade som inom kort blir skrivbord till Herman, då ommålat i en färg han ska få bestämma


Precis en sån skolbänk hade jag själv i mellanstadiet så nostalgitrippen var härlig! I skolbänken finns både ett större lock för böcker och ett mindre för pennor, till och med en stämpel från 1955 fanns i både bänk och stol!

För en hundring fyndade jag denna gunga till Edith..
Och för den som undrar varför jag köper fler möbler innan jag målat och fixat färdigt kökssoffan jag skrivit om tidigare så säger jag- HA!! - vänta bara.. Ikväll målade jag det slutliga lagret så imorgon ska den få sin nya plats på ovanvåningen hemma! Det som är kvar att bestämma är om locket ska få vara som det är och täckas av en lös dyna för att bli mjukare, Eller om det ska få en mer permanent dyna med skumgummi och fastsatt tyg. Alla dessa beslut..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!