måndag 22 augusti 2011

Prickar som livar upp!

Iphonefotograf: Herman
Jag och min prickiga blus fick glada tillrop idag, just för att blusen är prickig och inget annat. Och som den hobbyshoppare jag är har jag köpt blusen på HM såklart! Inga konstigheter här inte!

Idag har jag kört en "dubbel", det vill säga en dag där jag både lämnat och hämtat barnen på dagis. Däremellan ett försök att klara så mycket på jobbet som möjligt, kan utvärdera mig själv efter dagen och ge mig själv ett i alla fall godkänt betyg.

Lämningarna på dagis är riktigt skitjobbiga för att vara ärlig. Vi fixar och donar och kommer iväg i skaplig tid men Herman är den som har svårast att säga hejdå så han har flera mornar fått tas om hand av nån av de snälla fröknarna medan jag säger hejdå och cyklar till jobbet, hela tiden med det sämsta samvetet i hela världen.. Att höra honom illskrika flera hundra meter är bland det värsta just nu. Finns liksom inte några alternativ som jag ser det, tillvaron är ju liksom sån att man som vuxen åker till jobbet och lämnar barnen på dagis. Jag brukar ringa till dagis efter en stund och jag får alltid samma svar, han har slutat vara ledsen efter några minuter och hittat nåt att leka med. Säga hejdå är visst inte så enkelt för honom just nu..


1 kommentar:

  1. Fin topp, har lyxat med en egen. Skönt att höra, eller det kanske är fel ord, men att det finns fler som har jobbiga dagis lämningar. Känns i hjärtat hela dagen.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!