fredag 5 augusti 2011

Rea . Inte ett så billigt slutresultat ändå..

Go kväll!
Fredag och det finns en semestervecka till att hämta innan det är dags för jobb och dagis. Då väntar en himla massa vardag helt enkelt!

Idag tog jag bilen och åkte till Åhléns, jag har hört och läst av systrarna Hammarlyck att det skulle vara en grym rea där.. Och va rätt de hade - tjejerna! Jag hittade barnkläder för 29:- respektive 39:- samt böcker och spel i samma prisklasser. Det kallar jag fynd! Plus en isblå festklänning på Noah Noah med hela 70% rabatt. "Ju mer man handlar, ju mer tjänar man". Eller?

Det som gjorde att jag kanske inte skulle lyssnat på systrarnas rekommendation var kanske att ursprungspriset på Noah Noah är rätt högt och att Åhléns hade fått in Mycket Snyggt för hösten! Både kläder men också heminredning och köksgrejer. Så en gardinkappa och en ny fruktskål (och ett lite mer nött Visa-kort) kom jag därifrån och har nu piffat till det lite i vardagsrummet.

Mannens och barnens kommentar:
-ja det var ju fina vita gardiner (nej, hörni, de är flera år gamla. Det är den mönstrade som är ny..)

1 kommentar:

  1. Haha, sådär dåligt tålamod kan man inte ha, du måste vänta ut höstgrejerna och sen köpa dem på mellandagsrean för att sedan plocka fram dem till nästa höst... Ses ikväll! Kram!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!