söndag 3 juni 2012

Loppisfynd för 80?



 Hej jag heter Sara. Jag är kanske 80 år gammal och går i fotriktiga skor. Jag handlar gärna med rabattkuponger. Jag har åldrats med värdighet och jag tycker det är trevligt med musik, gärna nåt klämmigt. Hon Låren minns jag, hon var så trevlig. Hade långt härligt hår och dansade fint. Fint. På fritiden gillar jag att titta på mina gamla skålar och fat, som det här exemplaret som mitt 35-åriga jag hittade på en loppis i Borensberg 2012. Hon har smak hon, den kvinnan. En smak som passar mig, 80-årsdamen men vitsprängt hår och lite halvdåliga ögon. Fast pigg i sinnet.
Den här skålen köpte hon också på loppis 2012, den tycker jag är alldeles för modern. Fast hon tycker visst den är fin, hon den där på 35 alltså. Hon säger nåt om att det ska vara sås i den. Jaha, säger jag. Då får hon hållas!

Vänligen, Sara

17 kommentarer:

  1. Hahaha! Du är ju helskön! :-D

    SvaraRadera
  2. Kanske några Converse passar med efter det du skrev på sidan min ;)
    Haha.. nejdå, ingen affär hemmavid och det är syrrans skor allihopa och de är 5st i familjen (+flickvänner) så de där skorna går nog åt.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också loppisfynd och jag tycker att du har gjort några riktigt fina.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Ha ha vad rolig du är! Tänkvärda ord!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. :0)
    Är inte sprungnas än tyvärr men det går åt rätt håll;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Loppis är grymt! Fotriktiga skor också ;)
    Och svaret är JA! Jag bestämde mig innan jag kom i mål att göra om detta! Helt galet kul! ;)

    SvaraRadera
  7. Hahahaha du e klockren:-) Såå härligt med nån som e som jag:-) Ser massa vackert i gamla saker! Fortsätt med det:-) Kraaaam fina du:-)

    SvaraRadera
  8. Underbart roligt! Loppis är alltså det nya nu? Måste kanske ge mig ut och utforska någon sådan tillställning.

    SvaraRadera
  9. Suuuuuuuuuuuuuuuuuperfina loppisfynd - me like!!! Och kul inlägg:)))

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Och hon som med jämna rum besöket just Borensberg undrar förstås var 35-åringen har varit?
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Haha, du är för rolig.
    Underbar skål, loppis är så kul - vilka fynd man kan göra.
    Kram.

    SvaraRadera
  12. Jag tycker att skålen var jätefin. Fin inlägg :)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilket fantastiskt inlägg och skålen var superfin dessutom!

    SvaraRadera
  14. Superfint fat!!! Och vilken trevlig blogg du har då :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!