lördag 23 juni 2012

Myggbett, Salubrin och mer Jordgubbar

Midsommar fortsätter, sol och bris som svalkar! När Edith vaknade redan klockan sex kändes det alldeles för tidigt men efter en förmiddagsnap och kortare löptur med maken kunde dagen start på riktigt. Midsommardag idag!

Med sommaren kommer myggorna och Edith har visst ett blod som myggorna älskar ( typiskt! jag är likadan..). Det kliar och blir svullet och rött- humöret medium/ minus. För att lindra klådan testar vi en klassiker- Salubrin! Nån som har andra tips på anti-mygg-kli??

14 kommentarer:

  1. Det är ett elände med knott och mygg och speciellt i år. Cortisonkräm är bra att stryka på, det hjälper omedelbart. Vanligt receptfri cortison från Apoteket. Det är så irriterande med dom där sticken/betten och mina håller i sig i omgångar ända fram till jul när jag har riktig otur.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Absolut bästa tipset har du fått här ovan. Receptfri cortisonkräm. Den är så mild så det är ingen fara att använda. Hjälper jättebra och det har jag kört både på mig och mina ungar i alla år. Vi är också högt älskade nämligen :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Min elvaåring är likadan. Myggor och fästingar älskar honom och han får bölder! Det blir gantiska bölder av ett litet myggstick. Jag har bara provat att sprita. Ren sprit funkar också. Men cortison känns väl kanske bättre att stryka på ett litet barn :). Ha en fortsatt fin helg

    SvaraRadera
  4. Det finns även antihistamin salva att köpa som är jätebra. Mot klådan kan man också ta xylocain. Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Håller med ovanstående antihistamin är bra.

    SvaraRadera
  6. Samma med min lilla kille! Stora bett som varar! Antihistaminsalva hjälper!

    SvaraRadera
  7. Nej, tyvärr. Men fungerar inte myggmedel i förebyggande syfte? Eller är det för starkt för liten?
    Kram.

    SvaraRadera
  8. Åh, det är så jobbigt med mygg!! Jag är också eftertraktad :-( Kram

    SvaraRadera
  9. Dessa eländig mygg och knott. Men salubrin är toppen mot klådan, för en stund i alla fall :)
    Hoppas du haft en fin helg!
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  10. Läser alla bra tips. Mina tjejer har fått sig ett par myggbett och man vill ju gärna lindra.

    SvaraRadera
  11. Usch! Min Ida får också enorma myggbett, stora som tennisbollar! Kanske lite överdrivet, men stora och ömma!
    Jag ser att du redan fått finfina tips!
    Kram på er
    Jenny

    SvaraRadera
  12. Myggen elsker mitt blod også - dessverre!
    Ha en fin uke :-))

    Klem

    SvaraRadera
  13. Fy det är jobbigt med myggorna, speciellt när de små blir bitna.
    Hoppas tipsen du fått hjälper!

    Kram Lina

    SvaraRadera
  14. Jag brukar smörja betten med Aloe vera!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!