måndag 8 oktober 2012

Jag älskar..

 min man, den långe mannen på 1.95 som skrattar gott åt sina egna skämt och som lagar bra mat och är en jäkel på att grilla! Han som hanterar mig både när jag är glad men även när jag är sur och på dåligt humör, han känner mig så väl och kan läsa av mitt humör på en bråkdel av en sekund. Han som, liksom mig, älskar att träna och hålla sig i form men som inte bangar för att rensa kylen på kexchoklad lite sådär i smyg. Han som ringer flera gånger nästan varje dag bara för att kolla läget och prata om vad vi ska äta till middag. Han som jag delar så många upplevelser med och som jag förhoppningsvis kommer bli ruggigt gammal tillsammans med!

Jag är mamma. Jag älskar mina barn. Så okomplicerat och så självklart och jag älskar de där linhuvudena så otroligt mycket. Jag älskar att se dem utvecklas och lära sig saker och även hur de är när de är med andra, både vuxna och barn. Hur de är när de är med varandra och hur de är utan varandra.

Som mamma skulle jag lätt gå i brinnande eld eller på glödande kol för deras skull, finns inget som gör mig så lycklig som deras glada skratt eller lustiga påhitt. För deras skull är jag beredd att ta en vaknatt vilken natt som helst, beredd att alltid blåsa såriga knän eller klippa för långa naglar. Beredd att åka och hämta dem när helst dagis ringer eller läsa böckerna om Alfons ännu en hundrade gång.. Den bästa belöningen är en supergo Hermankram och puss och en Edith som helt på egen hand sjunger om Pippi med ögon som glittrar av glädje över att hon är hon!

I livet är jag lyckligt lottad, jag har mycket att vara tacksam för och visa glädje för. Såna saker älskar jag också! Jag har en stor och frisk familj i stan och på olika håll i landet. Jag har en egen frisk och stark kropp som både burit och fött barn och som fortsätter att hålla sig stark och frisk, som hjälper mig att klara vardagen. Jag har underbara vänner i min stad men också på andra ställen i landet, alla värda sin egen vikt i guld!

Detta var sjätte och sista delen i den bloggutmaning vars idé är Elins. Kolla in på hennes blogg för att läsa om andra som skrivit om samma tema! Tack Elin för de här veckorna!

23 kommentarer:

  1. Härligt! Så vackra ord och sant så sant!

    kram
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt målande beskrivning av det det du älskar mest!

    SvaraRadera
  3. Så himla fint du skriver! Kul bloggutmaning.
    Å vilken söt bild på barnen, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Åh, vad jag blir lycklig och varm av att läsa om kärleken till din man och dina barn!
    Vilka gåvor vi fått i livet som har förmånen att älska så djupt.

    Och tack rara du, för dom fina orden hos mig!!

    Hoppas att du får en mjuk fortsatt vecka!

    SvaraRadera
  5. Visst är det fint att tänka på att få bli gamla tillsammans!

    SvaraRadera
  6. Vad vackert du beskriver kärleken till din familj!
    Kram helena

    SvaraRadera
  7. Godmorgon =) Känslig som jag är fick jag en liten tår i ögonvrån, vad fint du skriver, verkligen från hjärtat. Ha en mysig dag! Kram

    SvaraRadera
  8. Moderkärlek har inga gränser. Jättefint inlägg!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  9. Åh, tack själv! Och tack för detta fina inlägg! Man blir så glad av all kärlek som har virvlat omkring i bloggvärlden :)

    Ha en fin dag, goa du!

    SvaraRadera
  10. Åh vilket härligt inlägg. Man blir helt glad!

    SvaraRadera
  11. Vad underbart skrivet. Man känner nästan med dig i dina ord. Underbart och vackert! Kram

    SvaraRadera
  12. Rysningar!! Vad fint du skriver, och jag känner ju precis likadant! Stora kramar till dig och dina underbara! <3

    SvaraRadera
  13. Amazing <3
    Jag vill känna som du gör med din man och också bli älskad som du.
    Känner att jag vill träffa dig och ge dig massor kramar för att du är så härlig!
    Vi får hitta en lucka i ditt schema och kanske ta en lunch på stan.
    puss & kram

    SvaraRadera
  14. Så fint du skriver om de som är dig närmast. En sann lycka att kunna älska och att vara älskad!

    Kramar

    SvaraRadera
  15. Snyft jag sitter här och är alldeles rörd fina du för det du skriver! Vackert och underbart! Mer kärlek åt folket<3 Kraaaaam min fina bloggvän

    SvaraRadera
  16. Åhh så fint:)
    Jag ligger lite efter med läsningen, men ville verkligen inte missa det här inlägget :)
    Kram

    SvaraRadera
  17. Kan inte annat än att hålla med föregående talare...
    Du skriver så fint!
    Härligt att få veta att ni har det så himla bra tillsammans :)
    Lite rörd och lite gladare fortsätter jag nu min lördag som bjuder på strålande solsken.
    Bra start! Tack för det min kära vän!
    Kramar från Jenny

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!