måndag 14 juni 2010

Fotbollspremiär mm






Sanningen är att jag är inte intresserad av fotboll. Inte det minsta! Vare sig att det är VM just nu eller att det är nåt annat mästerskap en annan gång (ja, ni hör..) Och Jonas är inte heller mycket för denna sport utan brukar på ett fenomenalt sätt prata sig ur situationer som börjar med "såg du matchen..?" genom att smidigt byta ämne.
Men vi vill ju inte förvägra Herman möjligheten att skapa sig ett fotbollsintresse så det passade utmärkt att följa med på Ljungsbros B-lag-match på söndageftermiddagen. Det är Henrys pappa Thomas som spelar där. Det blev förlust för Ljunsgbro men en kul stund för kidsen.
Herman fick lektion 1 A, "det är två lag och de spelar mot varann.. han i gul tröja är målvakt.."

Annat vi gjort i helgen är min återpremiär av LOK-milen (jobbigt!!), resten av familjen väntade vid lekplatsen i Vidingsjö. Jag har en "vision" av vad jag vill med min löpning just nu men jag ska träna lite till innan jag presenterar tanken på bloggen..
Och så har det varit flygdag på Malmen. Här en bild av när sonen sitter i ett plan (sorry Jonas jag har totalt glömt namnet). Alla verkade nöjda av att ha sett massa plan på marken och i luften. Under tiden grabbarna var iväg på detta tog jag och Edith en tur till Cathrine för lite välbehövlig tjej-träff! Alla nöjda och glada!

1 kommentar:

  1. Sara!
    Trevlig dag..bla,bla blaaa. Nu till det viktiga: VA SNYGG DU ÄR PÅ BILDEN MED EDITH!
    Skitsnygg är ordet!

    Kram Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!