onsdag 30 juni 2010

Trädäck del II

Dag tre av trädäcksbygge.. Det går framåt och vi har hjälp av Jonas föräldrar ytterligare en stund till. Det vi själva (läs, Jonas) kommer behöva göra för egen del är att skruva fast själva trät/trallen men det är ju fort gjort (säger tidsoptimisten).
Farmor har varit mycket med barnen idag så jag fick en spade i handen och beordrades att gräva. Så nu tror jag att jag grävt säkert 15 kärror med sand, tippat på gräset och spritt ut. Utöver detta så har jag burit X antal stenplattor som uteplatsen tidigare bestått av och lagt i garaget. Jobbigt..

Vi var nog båda av uppfattningen innan (läs, hur svårt kan det vara) att vi kunde bygga trallen på de gamla stenplattorna för att förenkla bygget men det gick inte riktigt så nu har vi lyft bort säkert tre fjärdelar av alla gamla plattor.
Om nån, mot förmodan, vill ha dessa plattor går det bra att hämta dem på Enhagsvägen 27. Vi är beredda att betala för att bli av med dem istället för att behöva köra dem till tippen. Varje platta väger typ 35 kilo.

Nu ska jag dricka en kopp kaffe och en bit choklad!

1 kommentar:

  1. Se det positivt. Du har fått naturlig styrketräning och fint kommer det att bli. Hälsa Per o Kerstin o övriga familjen också förstås.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!