tisdag 15 juni 2010

Nu har jag bestämt mig!

Just nu är spåret det enklaste sättet för mig att både träna men att också få lite tid på egen hand. Det finns få saker som rensar tankar och skingrar ett segt humör som att springa en stund (för mig i alla fall.., det finns ju andra sätt för andra människor) Men jag vill ha ett mål med detta lubbande och jag har skaffat mig ett!

Lördag 11 september är det dags för Stockholm halvmaraton. Och jag ska vara med!
Nån av ER??

Jag gillar att ha ett MÅL när jag tränar, en anledning att ta mig iväg. Och ska man springa 21 kilometer så gör man nog bäst i att träna innan!

Känner mig riktigt peppad av tanken att genomföra loppet och glad att jag kommit igång med löpträning efter graviditet så pass enkelt som det ändå gått! Och nu när jag delar med mig på bloggen så sätter jag lite extra press på mig själv också (blir ju svårt för mig att krångla mig ur detta med hedern i behåll).

I går kväll sprang jag 10 minuter högre tempo X3. Intervall och backträning är modellen jag följer, distanslöpning en gång i veckan just nu. Allt enligt ett program i "Aktiv träning" som är uppbyggt för att nå formen till en halvmara i september. Det roliga är att man springer vissa tider och intervaller/ tempohöjningar och använder klocka, man lägger mindre fokus på distanser och avstånd. Så även om man springer en invand runda så blir det en annan känsla att ha koll på klockan mer än var i spåret man är. Kul variation helt enkelt!

Kolla gärna deras hemsida.
www.stockholmhalvmarathon.se




1 kommentar:

  1. Bra kämpat gumman!! *impad* finns ingen som är så ambitiös när det gäller träning, som du- när du bestämt dig för saker!!!
    Stor kram!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!