söndag 6 juni 2010

Solig, solig helg!

Ömsom håller man barn i skuggan, ömsom smörjs de in med faktor 30 (minst..), ömsom trugar man med ett glas vatten till..
Att själv dricka glömmer i alla fall jag lätt bort så till slut landar man vid kranen för att kompensera vätskeförlust. Sen känns allt lite lättare igen!
Och kommande vecka ska fortsätta i samma stil enligt appen på den omtalade Iphonen!

Idag har vi firat Henry som fyllt tre år! Kul kalas med fika, glass och förstås fiskdamm för alla glada barn.

Självaste födelsedagsbarnet var så glad över sitt kalas, sina kompisar och sina leksaker!
Här ser ni en ganska vanlig Edith-min:
Nåt annat vi gjort i helgen är att få upp de sista gipsskivorna i Ediths blivande rum. Gött! Så nu är det "bara att spackla och slipa" så finns det ett rum till lillans grejer och kläder. Och lillan själv så småningom även om det inte känns så nu med tanke på att hon fortfarande vill äta flera gånger varje natt.
Men jag längtar i alla fall efter att handla tyg till en hissgardin och sätta mig vid symaskinen och sy! Det är det jag ska göra en regnig kväll som säkert kommer..

Ha en fin kväll!

1 kommentar:

  1. Tack för att ni kom och att ni är för underbara!!!! Henry hade det superkul och har lekt och läst och pysslat med sina nya saker. Jag har varit på mysig bio och är hemkommen för lite slappande i soffan innan sova!! Hörs om torsdag!! Stora kramar!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!