tisdag 8 juni 2010

Tjejdag och barnfynd

Mötte upp de här tjejerna och tog en promenad till stan idag, snacka om att förena nytta (promenaden) med nöje (tjejsnack!).
Här posar Ida och Sigrid utanför Wayne´s där det blev lunch och kaffe

Kom hem med det här lilla hucklet till Edith:
Och det här kortet har Herman tagit:
Till Herman blev det en kakmonstertröja och han har efter dagis suttit klistrad vid "jotub" för att titta på det blå monstret. Han är fascinerad av den som äter upp ALLA kakor. Varje gång! Som liten minns jag att jag tyckte kakmonstret var väldigt bra men som vuxen känns det lite... B..
Önskar att jag haft mer civilkurage idag! Det satt två tonårstjejer på bussen hem, de tuggade tuggummi och lyssnade på musik i sina mobiler. Den ena filade och polerade sina naglar och när hon var färdig slängde hon iväg filen på bussgolvet ett par meter framför sig och fortsatte tugga som om inget hänt. Önskar att jag samlat ihop kraft och:
1) gått fram och plockat upp filen och gett till henne och sagt att jag såg att hon tappade den.
2) gått fram och plockat upp filen och gett till henne och sagt att det såg drygt ut och att det är bättre hon slänger den i papperskorgen.
Men, i det läget är jag svensk (??) och låter det hela bero. Blev förstås arg på mig själv när jag gått av bussen. Varför gjorde jag inget? Hade blivit betraktad som en surtant med barnvagn men det är ju ändå inte OK att slänga grejer så..
Vad hade du gjort??

1 kommentar:

  1. Fina tjejer och fina inköp till fina barn!:-) Och ja, vad hade jag gjort... beror på lite hur tjejerna såg ut. Hade inte gett mig i kast med tatuerade/piercings/svart tuppkam mm... ;-)

    Storkramen!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!