onsdag 13 oktober 2010

Dagens soppa varsågod!

Här kommer ett välsmakande sopprecept direkt från min son:
På morgonen blandar man gårdagens morotsstavar, en bit gul paprika, ett rån i en tillbringare tillsammans med cirka en halv liter vatten. Blanda!
Låt dagen passera, gå till dagis och ha sen kul med en kompis på eftermiddagen (idag lekte vi med Carl och hans mor och även Carls lillasyster)

Grabbarna i nya hängmattan i nya lekparken:
På kvällen: servera soppan ännu en gång blandad direkt till föräldrarna. Soppan ska vara i skålar så att det för soppmakaren är lätt att kontrollera att föräldrarna dricker den och förstås gör det möjligt att lätt fylla på med mer så fort det blir tomt.

Ska kolla med Herman om han inte ska ta och starta en egen blogg där han samlar sina olika knep och knåp. Den läser ni då va??

2 kommentarer:

  1. Vilka underbart fina bilder du tagit!! Häftiga de när du lekte med kameran och de svartvita på barnen under "Dagens fråga" är ljuvliga!!! Dina vackra barn!! Skulle va jättekul att ses, men bara om ni är helt friska, de opererar mig inte om jag är sjuk! Ni är välkomna hit om ni kan, vi kan väl ringas och se vilken dag som passar?! Stor kram min vän

    SvaraRadera
  2. Den soppan låter ju riktigt god:-)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!