torsdag 21 oktober 2010

Saga och första byggardagen!

Detta är Saga, Hermans goa tjejkompis som bor bara några hus bort.
Saga är nybliven storasyster till lilla Nora så de blir att vi träffar dessa goa tjejer en del. Att jag sen tycker att mamma Maria är en bra tjej förbättrar det hela ytterligare! Herman och Saga leker ömsom jättebra ihop, ömsom är det hund och katt som kräver insatser från mamma-ort för att hitta en lek som passar båda. Men så är ju åldern..

Vi har ju snickare hemma nu om dagarna och det byggs och sätts panel i ett rasande tempo. Herman tycker att det är väldigt spännande med dessa snickare och alla deras verktyg. Jag är mer imponerad av deras tempo och vill för både vår skull och deras skull hålla oss en del "ur vägen". För den som undrar efter gårdagens inlägg så ser jag till att det finns kaffe till dem!

Det finns en grävskopa 100 meter från vårt hus just nu, det byts en elcentral. Herman och Saga spanade in denna skopa en lång stund idag på eftermiddagen.





1 kommentar:

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!