onsdag 6 oktober 2010

Onsdag i oktober!



Tänkte på en sak när jag tog en promenad idag. Varje vecka och varje månad och varje årstidsförändring är så vacker. Jag tänker det och jag bloggar om det. Som om det inte alltid vore vackert? Tror att jag detta år uppskattar det så mycket mer eller rättare sagt, jag har möjlighet att göra det. Jag är frisk, jag har friska barn och jag har just nu så mycket tid att vara med dem och också att njuta av alla årstidsförändringar.. Lever ju med barnen så mycket "här och nu" hela tiden, ute när väder tillåter eller inne när det är ruskigt. Efter vintern är tillvaron en annan (igen..). Då är det jobb, dagis, mindre kvantitetstids med barnen och mer av den så kallade "kvalitetstiden". Tänker varje dag: njut nu, Sara!! 2010 är ett livsår!

Lönnträd är de vackraste träden tycker jag, i alla fall så här års.
Fixade lite i krukor ute nu när ljungen är så fin.




Jag drog ju ut en tand på käkkirurgen igår, kände mig extra peppad att låta Edith testa sin gula tandborste. Ännu greppar hon inte vad som är fram och bak men glad är hon ändå. Det verkar klia på henne så jag undrar om det redan är fler tänder på gång.

Eva, Karro, Ulrika och Jennifer! Ni gjorde denna onsdagskväll lite extra minnesvärd och det tackar jag för. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!