fredag 1 oktober 2010

Kusinkul!

Det drar ihop sig mot Mârtenshelg i Arvika och vi är förstås här för att avnjuta knallar torghandel och karuseller tillsammans med alla glada Arvikabor och hemvändare. Tog en kort löprunda under seneftermiddagen idag och kände hur doften av kålsoppa just nu är så tydlig över hela staden. Lukten är söt och hänger sig liksom kvar, precis så ska en oktoberMârten vara!
Min goa kompis Matilda med dotter Tyra är också i Arvika denna Mârtenshelg, vi träffade dem på en gungstund tidigare idag.


Hemma hos mamma och Svein har vi idag haft kusinerna Viktor och Erik! Viktor blir snart två och en godmodig liten kille som Herman gärna visade sig extra stor och kavat inför. Rart att se, helt plötsligt växte min egent tre och ett halvtåring en decimeter när han kunde visa och förevisa Viktor olika saker.
Min Edith är just nu en liten sparv när det kommer till mat så det var en häftig grej att mata Erik, snart året. Slurp smask och gap så var den barnmatsburken slut och han ville ändå ha mer!
En gosig kusinkram som avslutning på denna dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!