måndag 25 oktober 2010

It´s a hard work,

but someone´s gotta do it..
Herman och Jonas grep sig idag an uppgiften att sätta på vinterdäcken på Forden. På mornarna är det minusgrader nu och det är främst morgontid till (och från) jobbet som Fårrden används. Nu är den trafiksäker igen!

























Måndagar brukar jag ta barnen till Öppen förskola men idag blev det en kort visit, vi gick hem innan sångstunden var slut. Herman var trött trött och kände visst inte för att vara där. Fick första sammanbrottet för att han inte fick en stor sittkudde till sången, andra för Edith inte fick sitta på två kuddar (ja, ni hör...) Fick mig en tankeställare att det ofta är jag (vi vuxna) som så gärna vill stimulera barnen och låta dem vara med på olika saker. Som om krafterna aldrig tar slut! Men han var sliten idag efter en helg med pappa och storasyster så han mådde ganska gott av att gå hem, äta macka, rita bygga ännu en tågbana. Att ta det lugnt är ibland underskattat av mig..

1 kommentar:

  1. Du kan få byta på Chevan :-) /Jonas

    Sent from my iPhone

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!