tisdag 26 oktober 2010

På väg till stan!

Ännu en vad det känns som sjumilamarsch till stan. Räknade nyss ut att vintern kräver 19 fler saker att sätta på till mig och barnen, jämfört med sommar. Mössa, ullstrumpa, vantar, halsduk etc.. Detta görs varje gång vi ska ut, kanske blir 2 gånger varje dag. Sen ska allt läggas tillbaka på rätt ställe så man lätt hittar det nästa gång. Det som är blött ska torkas och det som är smutsigt ska tvättas. Helst ska inget glömmas på dagis, hemma hos kompis eller tappas i lekparken. Detta är ju den föräldralediges jobb så jag vill inte klaga, känner bara instinktivt att sommar och vår är en lättare årstid! Eller?

3 kommentarer:

  1. Tänk att det finns dem som har tre barn också... Och kallare blir det.../ Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ååh, är ni också LW-fan ;)

    SvaraRadera
  3. Tack för titten hos mig. Hoppas du får em fin vecka. Vänligen Johanna

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!