fredag 29 oktober 2010

Pumpapremiär!

Edith är här och där nuförtiden, idag reste hon sig upp för första gången! Och då förstås inte en gång utan både två och tre och fyra gånger. Lika kul varje gång! Hon är 8 månader nu i dagarna och jag börjar undra om hon kommer att börja gå tidigare än vad storebrorsan gjorde, han gick när han var nära 14 månader men var riktigt snabb på att krypa..

Och kryper det gör hon med besked. Inne och ute, börjar bli riktigt snabb nu! Hade på henne sockar när vi var ute idag men får tänka om och ta på henne skor nästa gång, är ju ganska fuktigt ute..
Herman har busat och lekt med Saga också idag, de är riktigt goa ihop!
Även fast jag körde dubbelvagnen till lekplatsen skulle han prompt ha på sig hjälmen och idag fick han hållas. Bättre att ha den en gång för mycket än en gång för lite tänkte jag..

Vi började dagen med att göra pumpagubbe, så här blev det färdiga resultatet:
Herman tyckte att gubben skulle ha två tänder, precis som Edith har. Nu på kvällen har vi tänt ljus i den och den står på balkongen. Jag har faktiskt ingen koll på om det är "rätt" dag att tända den idag? Vet några som ska på Halloweenfest nu i helgen och andra som pratar om att det är nästa helg.. Jaja, vårt firande sträcker sig så långt som denna gubbe så jag tror vi är nöjda med det!

Nu är det fredagskväll, Jonas är på afterwork och jag hittar inte fjärrkontrollen till tvn.. Mitt kvällsnöje blir då en kopp kaffe och några pepparkakor vid symaskinen - håller på med ett litet madrass- och kuddprojekt. Får se om resultatet blir värt att ta någon bild på och visa..

Ha en fin kväll!

1 kommentar:

  1. Underbara bilder på sötisarna!!! Och vilken fin Halloweenpumpagubbe ni gjort! Vi har också gjort en som står och lyser på trappen! Så roligt Henry tyckte det var!! De är goa våra barn!!

    Hoppas ni har en riktigt mysig helg!!!!

    Stora kramar!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!