fredag 22 oktober 2010

Väntar vänner!

Ingen undgick väl att det var kallt idag.. Runt nollan och snålblåst hela dagen. Det var bara på eftermiddagen som solen sken en stund och då fick både jag och Herman för oss att det var varmt och gick till lekparken alldeles för tunt klädda. Frös som hundar. Gick hem nästan direkt. Typiskt.

Edith packar jag in i fleeceoverall och ullstrumpor och åkpåse, ibland känns hon kall när jag packar upp henne men idag kändes hon varm och nöjd. Glad. Bara hon inte blir sjuk..

Herman var trött idag, tjafs och bråk hela middagen så han gick och la sig kvart i sju. Ville inte ens ha nåt gott som vi (som alla) äter på fredagen. Bara han inte blir sjuk.. Märker direkt när han blir för trött, det är då han vill krama krama krama Edith och mig hela tiden men det som av en hääändelse blir väldigt hårt hela tiden. Lätt röd om sina kinder och inte mottaglig för vare sig bannor eller beröm. Hoppas han sover gott och har nya krafter tills imorgon.

Jag längtar tills imorgon - lördag! Mina äldsta goaste bästa Anna-Karin och Jenny och förhoppningsvis även Cissi kommer hit!! Längtar efter långfika på stan, massa prat och skratt!

1 kommentar:

  1. Lille tröttisen! Ja, de har såna dagar- de som oss blir trötta efter en hel vecka fullt med bus och dagis och allt annat!!

    Sååå kul att tjejerna kommer till dig!!! Hälsa dem från mig!! Ha en skön helg!! Kramar!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!