söndag 10 oktober 2010

Mumintrollet och kometjakten

Tog med Herman på bio idag, såg Mumintrollet. Det var hans andra biobesök och den här gången räckte inte krafterna riktigt, vi gick när det var en kvart kvar av filmen. Och för att vara ärlig, det gjorde inte mig ett dugg. Jag har själv aldrig varit ett fan av Mumin men bioutbudet för barn denna söndag var inte så stort.

Efter en timme av svenskfinskt jammel jammel lull lull, sniff och snusmumrik var jag mer än nöjd. Kan tänka mig att slutet var lyckligt också... Men Herman var glad och lagom full av godis och det var det viktigaste, mysigt att göra nåt på tu man hand med honom!

Nästkommande bio har jag mer förhoppningar på - Hämnden av Susanne Bier med självaste Persbrandt i huvudrollen!

Nu är det söndagskväll (igen..)och barnen i huset sover gott. Jag blir inte långlivad idag heller, ska avnjuta kvällens avsnitt av "Starke man" med maken bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!