lördag 31 mars 2012

5-årsdagen!

Det var planerat att jag skulle bli mamma ett par veckor innan min 30:e födelsedag, sådär i mitten av mars. Dagarna gick och gick och för mig var de dagarna de längsta i livet.. Minns att jag tog långa långa promenader för att få tiden att gå och knappt vågade ringa Jonas på jobbet med risk att han skulle stressa upp sig och tro att det var dags. Först dagen efter min 30-årsdag tyckte naturen (med lite hjälp från förlossningsavdelningen..) att det var dags för bebisen att födas. Fem år sedan idag!

Gamla bilder i datorn; här cirka 2:
Här exakt tre och väl medveten om detta:
Ja, ettårsdagen med napp och cykelhjälm..
Och som pluttebebis
Han väckte mig imorse, strax innan klockan sex med den raka frågan: ”när ska ni sjunga för mig egentligen?”. Ja, det var bara att pallra sig upp och gratta dagens femåring med paket och skönsång. Bland annat fick han läckraste Spindelmannendräkten med muskler på..
Och så har vi haft barnkalas! Tio barn i femårsåldern har varit här och grattat honom och fått mumsa köttbullekorvåmos-lunch samt förstås tårta! Det var önskemål om en marängtårta med jordgubbar och då fick det bli så, fem ljus förstås! Och mycket fina presenter från alla kompisar, grejer som kommer hålla honom sysselsatt ett bra tag framöver. Tack goa!
5-årsdan! Grattis älskade store lille kille - puss å kram från mamma.. Du är bäst!

5 kommentarer:

  1. Grattis underbara Herman!! Nu är du nog så gammal att du inte "ät-målar" längre men jag kan nog komma på nåt annat bus vi kan göra. Om inte så kan du komma hit och leka med mina grabbar. Melvin gillar dig skarpt. kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Vilken snygging. Grattis på femårsdagen. Jag antar att du blev väldigt glad över din födelsedagspresent.

    SvaraRadera
  3. Grattis till lilla killen - tycker min tjej är så liten ännu och hon är snart 5. Kanske för att jag jämför med hennes storebröder :)
    Åh, tiden går fort. Njut!

    sv: Tack!!

    SvaraRadera
  4. Sicken sötnos :)

    Min kille är lite yngre än jag och han hade alltid tänkt att han skulle bli pappa sitt 30:ionde år... och nu slumpar det sig så att jag har BF typ 2-3 veckor innan han fyller 31, så hans mål kanske uppfylls iallafall :D

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!