söndag 25 mars 2012

Av barn och fyllon..

Summering av gårdagskväll= va det är roligt att gå ut och käka med sina kompisar och vad kul det är att dricka bubbel och skratta tillsammans! Lycka! Helnöjd Sara! Tack!
Summering av dagen= mycket soligt och härligt, lite trött pga avsaknad av sömn pga sen kväll. Stanfika med vännen Eva på eftermiddagen.

Av barn och fyllon får man höra sanningen, visst är det så man säger.. Edith är skoningslös kan jag meddela. Man frågar henne vad hon ser på bilderna:

Mamma! (ja, va trevligt. Tack lilla dotter. Gulledig!)
Mamma! (men ojdå, inte är det så illa. Hon ser nog fel..)
Vem är det här då?
Mamma! (grrrrr, nu är det dags att börja bli lite upprörd. Är hon oförskämd?)
Sista chansen, det här då? Mamma!
Tack gulle dig, bästa lilla dotter i hela världen! Nu känns allt bra igen!
Bredvid sitter maken, skrattar gott åt det hela. Intet ont anande vad han ska utsättas för inom kort.

Edith, vem är det här då? Pappa! (Grrrr)
Men det här då, vem är det?
Dotterns svar och pappans glädje: Pappa!
Njut söndagen!!

8 kommentarer:

  1. Den där Edith får man ta och akta sig för...Sötnosen!

    SvaraRadera
  2. Ja, från barn får man höra sanningen sägs det. Vet bara inte riktigt hur ni ska tolka det nu.... :)

    SvaraRadera
  3. Haha ja barn är de allra ärligaste! Både på gott och ont:)
    Kram Lina

    SvaraRadera
  4. :) riktigt skojigt! Ha en bra kväll! Lite pinsamt kan det vara när jag är med Elsa på stan och hon kommenterar "gamla tanter och gubbar" högt! Fast inombords skrattar jag....:) Barn säger helt enkelt vad dom tänker och visst är det underbart!

    SvaraRadera
  5. Tack för i lördags, supermysigt.
    Oj lyllo dig med en sådan snygging till man!

    SvaraRadera
  6. Hon är för go lillan!!! Tack för trevligt förkväll igår!!! Var jättemysigt att vara hos dig!! Hoppas kunna följa med ut nästa gång!! Stor kram

    SvaraRadera
  7. Haha. Gullungar.
    Jag tror inte de riktigt ser hur man ser ut. Det spelar ingen roll om jag är osminkad i onepiece eller om jag har klätt upp mig och piffat mig. Frågar jag hur jag ser ut så svarar de: det är väl ok, inför båda outfitsen. Ha en bra kväll. Fast den är slut snart. Kram

    SvaraRadera
  8. Haha de är ärliga och underbara med sina kommentarer:).
    Låter som du hade en trevlig kväll med girlsen också:)!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!