måndag 6 augusti 2012

Bra service när den är som bäst - oväntat bäst till och med!

 En hyllning och visad tacksamhet till vår lokala Intersport, jag pratar om butiken i centrala Linköping. Vilken service! Läs här och ni håller säkert med..

Jag köpte Saucony löparskor där i slutet av maj och är ruggigt nöjd med dem. För att prova ut skorna fick jag hjälp av en kille med att springa på löpband och göra en bedömning av vad jag tänkte ha skorna till. Lätt som en plätt - neutralt löpsteg var det här! Jag valde skor, drog Visakortet förmodligen utan att blinka, och fortsatte min påbörjade träning med cirka fyra pass i veckan.

För någon vecka sedan upptäckte jag att det blivit små hål i nätet precis där stortårna gömmer sig. Mina skor brukar slitas så men det kändes extremt kort efter bara två och en halv månad. I alla fall ett halvår hade jag velat ha dem! Trist! Jag stoppade skorna i en påse och bestämde mig för att reklamera dem. Självklart hittar inte slarv-Sara ett kvitto utan hoppas att charm och vänligt bemötande ska hjälpa..

Väl i butiken så får jag det bästa bemötandet man kan önska sig. Killen ber en kollega om hjälp och gör efter en stund bedömningen att de reklamerar mina skor (detta efter att han spanat in mina tår som sticker fram i sandalerna. Jodå, jag klipper dem förstår du…) Killen frågade hur jag knyter mina skor och efter att ha visat mitt ”standardsätt” föreslog han ett alternativt sätt så inte fötterna rör sig i skorna. Då ska också skorna hålla längre! Men trots denna brist från mig - Tjoff! I med ett nytt par i påsen och sen iväg!

Igår sprang jag mitt första pass med dem och även dessa gillar jag skarpt! Jag kommer definitivt fortsätta handla skor på Intersport i Linköping och definitivt kommer jag knyta dem på detta sätt..
Visst är det kul att få bra service - ibland till och med bättre än man förtjänar!?

11 kommentarer:

  1. Hej Sara!
    Först vill jag bara lämna en kommentar angående ditt förra inlägg. Vilken otroligt vacker bild på den övergivna polisstationen. Du är verkligen bra på att ta foton.Passar kanon till utmaningen...

    Sen över till dina skor.... lycka att få bli bemött på det viset. fast det var ju inte heller ditt fel. Jag springer oxå och vet hur viktigt det är med bra skor. Att få personlig hjälp och testspringa innan man köper tycker jag att alla borde göra. Själv har jag Asics gel-cumulus 13 (fy vilket långt namn) och de gillar mina fötter bäst! Lycka till med löpningen och ha det så gott.

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om att träffar man rätt personal på intersport så är de faktiskt skitbra! Men ett tips är att om du vet exakt vilken modell sko du behöver så köp via nätet från Enland-mycket billigare! men ibland vill man ju ha personlig hjälp och då blir intersport ett bra val här i linköping då de faktiskt verkar rätt kunniga!

    SvaraRadera
  3. Så himla schysst!! Fast å andra sidan så ska de väl ändå hålla lite längre, precis som du säger :-) Jag har samma problem, att det blir hål i nätet. Det borde väl inte vara så svårt att hitta ett annat material som håller lite mer kan man undra... Ha en god löpning!

    SvaraRadera
  4. Å så himla glad man blir av sånt. Skönt med bra service - det gör att man kommer tillbaka fler gånger.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Wow, vilken service! Och bra reklam får de ju i utbyte här. ;-)
    "Heal lock" kallas den snörningen va? Vad är det för Saucony skor du har köpt? *nyfiken*

    SvaraRadera
  6. Det kallar jag service :) kram Diana

    SvaraRadera
  7. Jag har upplevt samma goda service på InterSport i Linköping som du. Jag ville lämna tillbaka ett par Asics som jag inte var nöjd med. Det var inga problem eller sura miner,trots att jag sprungit i skorna flera gånger var det bara att välja ut ett par nya utan ett betala en krona -nån form av "nöjd-kund-garanti". Detta medför definitivt att man väljer att återkomma!

    SvaraRadera
  8. Lyckliga du! ;) Själv köpte jag för några år sedan ett par löparskor och det hände samma som för dig, fast jag otroligt nog hittade kvittot *ler. Nähä, inte det! Det var bara att träna vidare med mina trasiga skor som för övrigt inte höll så länge. Härligt att höra att andra har mer vett till god servis!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt! Precis så ska de bete sig i butiker. Jag pratar mig fortfarande varm om PoP i vår stad som, när jag reklamerade en kappa som jag köpt till mig två år (!) tidigare, gav alla pengar tillbaka. Det hade jag inte väntat mig alls och du kan tro att jag har handlat mer i den butiken sen. Service när den är som bäst!

    KRamar

    SvaraRadera
  10. Så bra, vennen! Det er super service :) Og da ble det hele noe positivt :)
    Da kommer du helt sikkert tilbake til den butikken :)

    Ha en fin mandagskveld, og kos deg resten av uken med dine nye sko :)
    Klemmer og koser Lisa :)

    SvaraRadera
  11. Härligt! Sånt där lever man länge på!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!