måndag 9 april 2012

Anna-bröd!

Brödet ni ser på bilden ska jag baka ofta och jag ska kalla det för Anna-bröd eftersom det var min svägerska som bjöd på det i påsk. Perfekt för den som håller ner (eller bort!!) kolhydrater!
Om nån vill svänga ihop det på 1 minut så gör ni så här/ förutsatt ni har lyckats hitta Fiberhusk affären= i glutenfria hyllan!

Anna-bröd:
2 dl sesamfrön
2 dl riven ost
1 msk husk
1 tsk bakpulver
3 ägg
1 dutt salt.
Rör. Ska bli kletigt. Bred ut på papper. Ugn. 200 grader. 8 minuter. Klart!

Och nu när påsken mer eller mindre sjunger på sista versen kan man shoppa upp sig på dessa små påskiljor för en tia styck! Fint det!

7 kommentarer:

  1. Tack för supertips. Det brödet ska provas :)

    SvaraRadera
  2. Hej hej, snart är påsken slut för i år.

    SvaraRadera
  3. Ser supergott ut! Måste prova detta! Tack för tipset!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Smarrigt!

    Ja, det är maran jag ska springa. Skrämmande nära nu ;)
    Måla ägg är det bästa dottern vet så hon påminner gärna många gånger om vi skulle råka glömma.
    Hoppas det blir en halvmara för dig. Kul med mål!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det där brödet ska provas, lät hutlöst gott :) Tack för tipset.kramar Diana

    SvaraRadera
  6. Brödet ska provas!! Ser jättegott ut! Hoppas ni haft en skön påsk! Vi är på väg hem nu från Lund!Får boka in en lekträff snart med!! Kram

    SvaraRadera
  7. Det ser gott ut, brödet, så jag tror att jag kopierar receptet så jag har i beredskap om jag hittar Fiberhusken. Men 1 minut, det låter snabbt? Får se hur det funkar för mig.
    Kram till dig.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!