torsdag 26 april 2012

Utmaningen jag fick


Jag har blivit utmanad av Lisa. Jag gillar utmaningar och att svara på frågor, så nu kör vi!

Så här var instruktionerna jag fick. 

– Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
– Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
– Create 11 new questions for the people you tag to answer.
– Go to their page and tell them they’ve been tagged!
– Do not tag back to the person who has already tagged you.



1. Om du bara fick äta en frukt resten av livet, vilken skulle du äta då?
Har ju helt på eget bevåg bestämt mig för att äta LCHF och  gör man det strikt utesluter man frukt. Trist men sant. Men jag älskar clementiner ändå! Och kiwi. Och apelsin. Och päron. Men mest clementin.
2. Hårt och intensivt eller mjukt och innerligt? (Tolkningsfråga)
När det kommer till träning föredrar jag hårda pass framför mjuka promenader, vill vara effektiv. Gäller det barnen och människor i min omgivning föredrar jag mjukare tag, tycker att man når fram bättre då.
3. Vem, fiktiv eller verklig, död eller levande, skulle du vilja styrde Sverige? (Ja vi pratar person här, inte parti.)
Astrid Lindgren. Hennes förmåga att se till små varelser skulle vara värd mycket. Och att ge en känga till den som behöver!
4. Ditt drömyrke?
Nåt kreativt, om jag vore bra på det. Kanske baka. Eller sy. Eller dreja i. Ja, keramiker hade varit kul! Eller fotograf, få coola uppdrag och free access till hemliga ställen.
5. Vart drömmer du om att resa?
Till New York med min man, obegränsad plånbok! Kryssning med man och barn, Finland skulle räcka! Nån gång Nya Zeeland.
6. Vem skulle du helst vilja ha med dig på en öde ö? (Du får inte nämna en familjemedlem.)
Carina Berg. Finns ingen annan kändis jag tror att jag skulle känna mig så avslappnad med men samtidigt ha respekt för och kunna prata med det mesta om!
7. Hur ser en perfekt dag ut för dig?

Sova tills jag vaknar utvilad, mannen har gjort frukost OCH plockar bort medan jag kan få joxa själv eller sticka ut i skogen. Sen lite fika, massa umgås, nåt roligt telefonsamtal och sen mat som lagar sig själv och barn som är glada mest hela tiden. Gärna lite bubbel på balkongen som avslutning! Inga stora krav va!
8. Vad irriterar du dig på hos andra människor?

När det blir för mycket Me, Myself and I. Utan självinsikt. Utan frågor till nån annan. Tycker det är trist.
9. Nämn fem bra egenskaper hos dig själv!

Social. Målmedveten. Ärlig. Snabbtänkt. Envis (stämmer det, ni som känner mig??)
10. Vilken kändis skulle du vilja träffa, och vad skulle du säga till hen?

Lars Winnerbäck. Vad jag skulle säga vet jag inte. Kanske att jag tycker han är sjukt bra. Och så skulle jag bli nervös eftersom han skulle vara så tyst och då skulle jag babbla hysteriskt och det skulle bli jättejobbigt.. Fast kul kanske.
11. Vilken är din favoritfilm?

Tenderar att somna till de flesta filmer men förra helgen orkade jag se Flickan som lekte med elden utan att somna så då svarar jag den.. 

Och nu skulle jag hitta några andra att skicka vidare till men jag gör så här istället:
Vill man ha inspiration till ett inlägg är det ju fritt fram att ta ngn av frågorna och svara på! Ok? Så ”tvingar” jag ingen..

Ha en fin kväll!

5 kommentarer:

  1. Ska du kolla på lasse i linköping 1 sept?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa!! Ska kolla att det finns biljetter bara:-) Du?

      Radera
  2. Ska du kolla på lasse i linköping 1 sept?

    SvaraRadera
  3. Kul! Lite mer av dig! Undrar om inte jag också skulle kunna tänka mig Astrid L som ledare. Klok människa :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!