söndag 15 april 2012

Man hänger med litesådärlagom ibland.

Vi kan ju gå här, jag och Jonas, och tycka att vi är ungdomliga och coola och såna som ”hänger med”. Det kan vi roa oss med. Men. Vid närmre eftertanke är det här med ålder ett lite känsligt kapitel (för mig i alla fall, inte van att vara 35 än). Men att vi har några år på nacken blir rätt tydligt när käre maken får köra valfritt på Spotify. Och jag sjunger med. Högt och glatt. Ingen eftertanke. Ända till sonen vill lyssna på Markoolio. 

Hör några av våra stenkakefavoriter för kvällen: 
Peta in pinne i brasan (Jodå, så att..)
Den stora dagen, Christer Sjögren (lika sorglig varje gång)
Mamma är lik sin mamma (Siw Malmkvist)
Djingis Kahn (den där Christer igen)
Ja, och lite mer med Christer. Vid det här laget har nog du mamma ramlat av stolen. 

Jodåsåatt.. Man hänger väl med..
För vissa är semestern närmare än för andra. 

12 kommentarer:

  1. Ingen kommentar men Du kanske ska kolla tempen innan Du lägger Dig... /Mamma

    SvaraRadera
  2. Allvarligt Sara! :0) lyd din mammas råd, kolla mannens också, inte ens p lyssnar på sådant och han är väl ännu äldre.....

    SvaraRadera
  3. Hihi, kul det där. Jo visst åldersnoja har man. tack för din kommentar hos mig:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. 35 är väl ingen ålder. Själv fyller jag 40 nästa år och då kan man snacka åldersångest.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Oj vad ni är unga! :)) 35 är underbar ålder ju. Ta vara på den fina tiden och njuuuuut!!!!! Njut så länge du kan. Man vet aldrig vad som väntar bakom dörren. så sluta grubbla på din ålder och njut njut njut! Kramar. Tali

    SvaraRadera
  6. Hihi det är väl kul när man kan texterna och kan nynna med :).
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Haha! Den där Krister är mina svärisars idol och dom är 65. ;) Smaken är som baken, men själv hade jag nog fan valt Markoolio, i ett slag om att bevara min ungdom och såntdär..

    SvaraRadera
  8. Jag är några år äldre än du, eller rätt många år äldre! Jag funderar inte så mycket över ålder!
    Men du de där låtarna, de har jag nog inte hört sedan jag var riktigt liten och skulle nog inte välja dom, utan jag håller mig till det moderna!
    Tack för titten hos mig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Det är det som är det fina med att bli äldre. Man kan göra precis som man vill nu och ingen blir egentligen förvånad. Man kommer liksom undan med det bara för att man är gammal :)

    Kramar från snart 40-åriga Kicki

    SvaraRadera
  10. Sv: Tack och lov håller snön på att smälta undan men jag hade mer snö häromdagen än kring jul och nyår.... *suckar*

    SvaraRadera
  11. Här hemma hänger man veeeerkligen med, vare sig man vill eller inte. Det är Loreen och Saaaaaade för hela slanten. Om 5-åringen får välja. Och det gör hon. Vare sig man vill eller inte...

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!