fredag 18 maj 2012

Lediga fredag!

Medan Jonas och Mathilda åkte för att fiska tog jag med Herman och Edith till stan för att:
1) gå till banken
2) köpa ansiktsprodukter 
3) kolla sandaler till Herman
4) åka buss hem

Under punkt ett vill jag kommentera vilken grym köööö det är på banken! I vanliga fall klarar jag dessa mina bankärenden via Internet men nu efter att sålt bilen var jag tvungen att göra mig omaket att ta mig till banken för att sätta in de kontanter köparen gjort sig omaket med att ta ut! Tog nog en halvtimme allt som allt, hade fullständigt ingen aning om att pensioner betalas ut idag och många därför ville till banken och betala räkningar!

Punkt 2 gick också bra, sedan jag började med kemiska peelingar har jag halkat in på ett märke (Synchroline) jag trivs med och som Hudvårdsrummet säljer: 
Planerad punkt tre utgick och ersattes med ”besök i leksaksaffär” i stället, dock först efter att hungriga barn fick hungern stillad med hederlig kebab på ett hak.. Sandaler kan jag nog hellre kolla på själv nån dag. Hur som så kom vi inte ifrån leksaksaffären med mindre än att ännu en liten ny legotraktor skulle med hem. Curling? Jag? Hmmm, kanske...

Punkt fyra gick som planerat, det är roligt att åka buss med kidsen och se världen ur deras ögon! Traktorer, bussar, killar i i rullstolar, hundar, katter, stora hattar, tandemcyklar, tåg, stora gropar - you namne it vad det finns att titta på!

4 kommentarer:

  1. Tack för de fina kommentarerna! Jag känner igen de där turerna till stan med buss. Det blir inte som planerat, men det blir på deras nivå. Äh, curla på om nu folk anser att det är curling :-) Ha en riktigt gó fredag! Annelie

    SvaraRadera
  2. Och en överlycklig lite kille gissar jag?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt med ledighet, själv blev jag sjukskriven med ont fot idag :(

    SvaraRadera
  4. Buss var hundra år sen jag åkte...hur gör man:)?
    Härligt med lite goa produkter.
    Ha en go dag!
    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!