lördag 5 maj 2012

Studsmattehår kanske vore nåt för fler?

 Ja, nåt kosläpp bidde det inte idag. Vi satte oss i bilen men vände hem efter att stått i bilkö dryga halvtimmen och fortfarande inte kunde se infarten till gården. Sjukt! När vi vände hemåt mötte vi ny bilkö i ytterligare 2-3 kilometer. Tänk att det kan va så poppis för oss stassingar att gå på kosläpp - vill man kolla bondgård kan man ju faktiskt ägna sig åt projektet ”Bo på lantgård” som finns. Kanske nåt att fundera på..

Medhavda fikat åt vi hemma istället tillsammans med barnens kompisar som också var sugna på att studsa i studsmattan. Solig men lite blåsig lördag funkar ju bra att spendera på altanen också!

Varför lägga tusentals kronor på frissabesök när man så lätt kan fixa studsmattehår?




Det blommar mer och mer i trädgården och nu medan lillan sover och modell stor leker med lego ska jag ge mig ut och fylla på med jord i odlingslådorna. Man kanske får lite mer gröna fingrar om man övar och testar sig framåt - i alla fall mer än om man sitter inne och bara bestämmer sig för att ”man inte kan"

12 kommentarer:

  1. Studsmattahår gillas mycket ;) Vilken härlig dag kram Diana

    SvaraRadera
  2. *skratt* StudsMatteHår, I like!

    SvaraRadera
  3. Hahaha jag har aldrig hört uttrycket studsmattehår! Kosläpp har jag aldrig varit på... Kanske för att jag är uppvuxen på landet :-)

    SvaraRadera
  4. Snygg frilla!!!!! Vi bodde på Bondgård förra sommaren när vi besökte Gotland.
    Spännande värre, djur överallt och så hade vi sådan tur att de hade marknad på gården när vi var där så vi köpte tre fårskinn!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Å vilken häftig frilla :)
    Ha en fin kväll!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt vårliga bilder!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Vilket hår! :-D

    Det där med kosläpp har blivit GALET överreklamerat tycker jag... :-P

    SvaraRadera
  8. Asg. Vilket underbart hår,
    Kan jag komma förbi och fixa frillan om jag ska ut någon kväll?

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara frisyrbilder!! ;) Kram

    SvaraRadera
  10. *asg* jag ramlar nästan av stolen. Det är ju helt fantastiskt!!!! Vem i hela världen vill inte glädja världen med den frissan? Jag vet precis hur jag ska göra alltså, när det är dags för fix inför jobb. Nu ska de få se på en som vågar.... :) :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  11. Underbart! Kvällens skratt! Tack!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!