fredag 4 maj 2012

Vitsippan ute i backarna stå. Eller nåt.


En fredag där vi båda jobbat från morgon till eftermiddag, jag lite kortare då sonen fick göra sin femårskontroll på BVC. DUMMA SPRUTA skrek han en kort stund efter att ha fått en spruta rätt i vänsterarmen. Armen ömmar lite nu i efterhand och den tatuering han fick i belöning hjälper bara lite. Får se, kan ju bli feber av detta så helgens aktiviteter får bero beroende på hur han mår. För övrigt bra vikt, bra syn, bra språk. Yes! Nu lämnar vi BVC och skrivs från nästa höst in i skolans värld.

Till middag. Ägg och skinka till mig och ugnspannkaka till de andra. Ett glas rosé på det (vilket vin passar till pannkaka?) och sen glass till en potentiell febersjuk. Han är inte dum inte, rackarns skicklig på att dra fördel av sina tillkortakommanden! Kaffe till maten och en liten bit choklad.

Som avslutning. En cykeltur med sonen för att leta vitsippor i backarna. Det finns gott om dem nu, så fint när de breder ut sig över backarna.

Önskar en skön fredagskväll!

1 kommentar:

  1. Ett steg för mänskligheten - överflytten till skolhälsovården. Lite sentimentalt tyckte jag. Men nu är ju alla mina där. :)

    Kramar

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!