tisdag 15 maj 2012

Ska vi spela spel??

 I likhet med min pappa tycker jag att det är väldigt roligt att spela spel! Bäst gillar jag allmänbildningsspel eller olika former av ordspel, Alfapet på RIKTIG spelplan tycker jag är toppen! Nu när pappa är här några dagar hade han med sig ett frågespel om det svenska språket, vi spelade det igår kväll och betyget blev högt (inte enbart för jag vann, det var kul också..) Frågor i olika kategorier av gammalt/ nytt, synonymer, två ord i ett och så vidare. En rolig grej istället för gå-bort-blomma!?

Att man inte spelar mer spel!!?? Och då menar jag spel på riktigt och inte alla de olika former av spel man har på datorn och i telefon. Det är ju ett riktigt roligt sätt att umgås, LIVE:-) Fram för fler spelkvällar!! Eller vad tycker ni andra??


Lillfisan har ett minspel som är rätt underhållande, eftersom hon ännu inte pratar så mycket så kompenserar hon det med allsköns miner och gester - pekar och vevar i armar och ben. Och förstådd blir hon - lilla blondie min!!

Ha nu en skön kväll, jag ska ta och sticka ut i spåret alldeles strax. Veckans första pass, av fyra..

11 kommentarer:

  1. Jag älskar spel:). Vi brukar köra frågesport och charader och en massa andra spel här i familjen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Familjespel av den sk gamla hederliga typen brukar vara kul :)

    SvaraRadera
  3. Det här var ett toppentips! Vet redan vem som ska få ett, förutom att vi måste ha ett själva :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. spel är roligt... tyvärr spelar vi alldeles för sällan roliga spel här hemma. Lotto och tårtspelet räknas INTE till roliga spel!
    Kul att hitta till din blogg, tack för titten!

    SvaraRadera
  5. håller med, jag älskar också dessa typer av spel! Bra gjort att ge sig ut i spåret! kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Älskar sällskapsspel, men spelar för sällan :)
    tack för dina fina ord :)
    den här gången väntar säljaren på oss :)
    Stor kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Jag gillar spel. Mycket bättre än att barnen sitter jämt vid datorn. Hos oss är det till o från..

    SvaraRadera
  8. Mysigt med spelkvällar, hade vi jämt när jag var liten..svarte petter, monopol mm kram Diana

    SvaraRadera
  9. Alfapet är såååå mycket bättre än wordfeud! :-D

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  10. Men det verkar ju vara ett toppenspel! Lätt att min familj kommer älska det (fyra lärare av fem möjliga, och så en språkpolis som femte medlem) Tack för tips!

    SvaraRadera
  11. Åh!! Finns det något mysigare än att samla ett gäng och köra en runda med familjespel. nu är det snart dags känner jag.

    Härligt att du är så duktig med löpningen.
    Jag ska också.. snart.... Kanske... :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!