torsdag 26 januari 2012

Premiär av både det ena och det andra!

Ledig dag idag och barnen fick gå till frisören - tog med dem till "MIN" egen duktiga Maja på Brännpunkt. Riktigt duktig tjej och jag har alltid själv varit nöjd när jag gått från henne. Hon får liksom till det så lagom för att låta tråkig. Inte för mycket och inte för litet av nånting utan bara fint! Idag kläckte hon nyheten att hon slutar inom kort för att på heltid vara ridinstruktör. Kul för Maja och tråkigt för oss kunder!

Till och med lite motsträviga E satt still under saxen när hon fick fason på sitt barr.

Och H som alltid vägrat färger i sitt hår visste helt plötsligt inte all färg han ville ha skulle på plats. Så här blev resultatet!

Och eftersom jag var ledig med barnen så fick de önska vad de ville göra, det blev Busfabriken! Barnen supernöjda och lekte runt ett par timmar, jag ärligt talat lite störd på att stället börjar bli så ofräscht och att personalen känns oengagerad. Blir det så när man liksom har det enda leklandet i stan - man får dit kunder utan att anstränga sig så mycket?

Kul har de i alla fall, med tre års åldersskillnad är de ändå väldigt jämspelta många gånger. Och E är ju så stor att hon är ett roligt sällskap till brorsan och hon hänger skapligt med i hans tempo. Fast förstås, de gäller ju ändå att bekräfta honom HUUUR snabb han är och titta han är ju verkligen STARK för att inte prata om HJÄLPSAM! Med den taktiken håller sig humöret på topp!

Ja just det, han är lite övermodig just nu. Ska ju strax fylla fem och allt. Han klättrade glatt högst upp i lektornet innan vi skulle hem och hittade inte vägen ner.. Då blev det premiär av ett annat slag. Bekänna färg inför andra! Hörde lille kraken sitta uppe i ett rör och först försiktigt sen högljutt ropa på mamma! Bara att lämna Edith till personalen och snabbt kränga upp i rören för att rädda ansiktet på honom.. Slutet gott, allting gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!