onsdag 4 januari 2012

Den fjärde dagen!

Å hur gick det idag då? Fjärde dagen med LCHF-mat?

Förutom att ha inventerat den här LCHF-sidan så var det dags att gå till jobbet efter fem sköna lediga dagar. Och eftersom jag kommit igång och känner mig taggad av den här kosten var det bara att fixa så att det skulle funka på jobbet. Många burkar och byttor med i väskan till jobbet. Det här blev dagen:
Frukost: Äggröra med en skvätt grädde och några skivor proscuttio. Kaffe.
Mellis: Kaffe och turkisk yoghurt blandat med en avokado. Kaffe.
Lunch: Rester av lax blandat med creme fraiché och massor av broccoli.
Mellis: Ett kokt ägg (phuh, var inte så hungrig då. Det kan jag lova)
Middag: Två skivor entrecote, broccoli i mängder och en klick bjarne-sås.

Har jag saknat nåt? Ja, bröd till mellis. Ska inventera hur LCHF-bröd ska bakas.
Har jag saknat nåt mer? Såg gott ut med potatis när barnen åt det..
Ändra nåt? Nja, känner ett sug efter massor av andra grönsaker än broccoli. Så imorgon toppar jag med paprika, rädisor, mer tomater för att kompensera detta! Massor!


Mår som igår, lite trött i huvudet men ingen huvudvärk längre. Jämnt och stadigt humör. Yes!
Vad tror ni? Verkar jag hitta rätt eller ska jag ändra nåt? Tacksam för alla råd och tips!

Ha en härlig kväll!!




3 kommentarer:

  1. Tack Karro! Med mer grönt känner jag själv.. Sara

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är. Läste just att ska man köra LCHF hardcore får man inte äta några röda grönsaker....men jag vet inte, en tomat hur mycket socker kan det vara i den?

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!