söndag 22 januari 2012

Söndagslöpning

Nu har jag under fyra veckors tid hållt mig strikt till en LCHF-kost, har i hela fyra veckor uteslutande ätit bra fetter och mycket proteiner, kompletterat med grönsaker av varierande sorter och mycket vatten. Mår väldigt bra! Ganska stabilt humör, mycket mindre "vattnig" än förut och har inte särskilt svårt att utesluta kolhydrater ens i form av godis eller kakor. Yes!

Jag har under denna period tagit det lugnare med träning, har känt mig lite svag och har de gånger jag testat inte riktigt känt det jäklar-anamma jag brukar kunna uppbåda. Har blivit några rundor men jag har nöjt mig med femkilometare så här långt. Men! Idag grundade jag med lite turkisk yoghurt, linfrön och kokos och snörade på skorna. Det är plusgrader så det gick lätt att springa i den snö som fallit under natten. Nästan 9 kilometer på grusade cykelvägar och det gick härligt lätt och kändes bra. Att jag sprang såpass långt var inget jag planerade från början, tänkte mer att dagsformen skulle få styra. Jämn och behaglig puls och nu, efter dusch och lite mer frukost, är det dags att fortsätta söndagen!

Önskar en härlig söndag!

3 kommentarer:

  1. Skönt att du börjar hitta balansen och att träningen kommer tillbaka. Det tar en stund att vänja sig vid att träna på fett, men det är inget konstigt egentligen. Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Skönt med långpass, följer gärna med på något i vår.
    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!