fredag 13 januari 2012

Frestelse..

Kom hem efter jobbet och hade lagom förträngt att kylskåpet var helt tomt. Tomt, som i eko och dessutom stor chans att städa ur kylen. Finns liksom ingen mat i vägen. Suck. Hur som helst, hungrig efter en lång dag på jobbet åkte jag och Herman till Ica för att fylla på förråden lite inför helgen. Lagom till trippen hade jag verkligen helt glömt rådet "aldrig handla hungrig". Speciellt inte en fredag! Efter ett par veckors kolhydratfri kost kan jag inte neka till hur pastahyllan liksom ropade på mig. För att inte prata om frukten (det första jag ska bryta mot så småningom blir det här att inte äta frukt. Blir man verkligen tjock av frukt nu?) Och brödet också, det skrek riktigt högt! Och yoghurten.. Ja, det var ganska mycket som ropade på mig kan jag säga..

Men nu har jag lite för mig själv bestämt att testa LCHF i alla fall en månad, så.. Bara att bita ihop och åka hem med ännu ett knippe broccoli. Fredagsmiddagen blev grillad kyckling, körsbärstomater och bearnaisesås och en avocado - helt OK! Nu är ordningen återställd och humöret stillat - allt återgår till plan! Ha nu en härlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!