måndag 16 januari 2012

Längtar efter..

sommar förstås, speciellt när jag ögnar bilderna i Iphoto på datorn. Men det var inte det jag tänkte skriva, egentligen, för det jag längtar efter som är helt nåbart är nytt OBJEKTIV! Var inne på en fotoaffär för ett tag sen och fick konstaterat att det är objektivet till systemkameran som är trasigt, själva kamerahuset helt intakt. Och det var en ruggigt duktig fotograf jag fick tag på, han tyckte absolut att jag inte bara skulle ha ett objektiv - utan TVÅ. Tänka sig! Det andra objektivet är ett makro-objektiv och jag älskar att se foto tagna med makro, fokus på det man fotar riktigt nära och resten av bilden blir bara rejäl dimma. Om ni fattar. Blir liksom så… fint!

Ja, nu har jag funderat på saken ett par veckor och jag lär väl fundera ett tag till, samtidigt som jag fyller bloggen med Iphone-bilder av blandad kvalité. Vet inte hur det är med er, men januari månad för mig är liksom ingen bra månad för sådana lite halvt om halvt oplanerade utgifter såsom två objektiv till nämnda trasiga kamera. Ännu är det långt till vår, och ännu är det låångt till den 25:e..

Det får bli Idrottsgalan på TV och Iphoto i datorn i stället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!