lördag 14 januari 2012

Lördagsmorgon!

Finns inte mycket bättre än stunden på lördagsmornar när frukosten är avklarad och man ännu inte riktigt tagit tag i resten av dan.

Edith pysslar med en docka och vill kolla bilder på sig själv i min telefon. Herman spelar just nu på en annan telefon och underhåller oss med olika historier, typ såhär:
Det var två tomater som gick över en väg, dom blev överkörda. Sen blev det ketchup. Då kom en monstertruck, den åt upp ketchupen. Mamma, ska jag berätta en till?

Och det fortsätter..

1 kommentar:

  1. Underbar historia! Jag gissar att du fick höra några fler......Det där med fett är inte helt enkelt kan jag hålla med om. Det blir en hel del avokado, en del hemgjort jordnötssmör, för att inte tala om halloumi, det äter jag ganska ofta. Sen använder jag smör och grädde i matlagning. Jag äter en del nötter och även kesella (den lätta, fast från lidl där den heter kvarg) - den äter jag på kvällarna med mixade bär, blåbär och lingon. Väljer lax och makrill framför kyckling och äter en hel del nötkött. Det är ganska fett i sig.

    Försöker hålla mig borta från frukten. Läste en spännande artikel om mjölkprotein, som du kan kika på om du vill.
    http://www.lifezone.se/2012/01/13/se/vikt-och-mjölkproteiner-6729181

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!