söndag 22 januari 2012

Middagstips- lax i ugn!

Bilagan med Expressen i fredags visar sig användbar! Massor av olika goda recept a´la LCHF. Till middag idag åt vi lax och jag fick modifiera delar av receptet eftersom kylen inte innehöll allt som receptet föreslog. Så här gjorde jag:

Lax med spenat och parmesan, pinjenötter:

La fyra tinade laxfiléer i en form, lite salt och mycket peppar. Strösslade en näve med pinjenötter över det hela och rev en större näve med parmesan och strödde över. Toppade med frusna spenatkluttar och använde också det sista av gårdagens fetaost.

Ugnen ca halvtimmen på ca 250 grader. Barnen fick glutenfri pasta och vi vuxna serverade maten med en klick fraiché och grönsaker.

Till detta drack vi vatten och avnjöt ett antal av sonens skämt: vet du hur en tomat bajsar på sig? Nä? Man klämmer på den.. Mamma vill du höra en till? Hmmm.. låt mig tänka..

3 kommentarer:

  1. Ser gott ut till en fantastisk underhållning!

    SvaraRadera
  2. Komikern Herman!
    Jag köpte också bilagan och planerar att förnya mig lite. Det är lätt att fastna och lags endast varianter på samma grejer.

    SvaraRadera
  3. Ser jättegott ut! Ska testas helt klart! Toppen med goda mattips för mig som kör liknande med gi!! :-) Måste säga att jag tycker du är duktig, springer och äter bra!! Kram fina!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!