torsdag 17 februari 2011

Äta gott och ha det gott!

Vilken matdag det blev till sonen idag, inga supermammapoäng för det här upplägget inte:
Pannkakor med sylt till lunch, festis och grodbakelse till fika, korv på Ikea och nu inväntar vi kvällsmat som får bli yoghurt och flingor. Men ibland tänker jag så här "han äter för det mesta bra mat och av alla delar i den berömda kostcirkeln så vad gör det om vissa dagar blir såna här dagar?" I alla fall mysigt att se honom mumsa på sin kära marsipangroda!

Förutom ännu en tur till Ikano så har denna dag bara fått rulla på. Vi leker lite, äter (eller vad vi ska ovanstående) och har det gott. Det är så få dagar kvar nu när jag är själv med båda barnen så jag njuter av varje timme med dem.

Och apropå timme. Har bytt ut vår väggklockan som tidigare var en rolig klocka med bokstäver i stället för siffror till en sifferklocka. Sonen pratar om alla sekundrar och minutrar och hela klockslag i en salig blandning. Tror han kommer knäcka klock-koden så småningom.. Har lovat honom en klockan till sitt rum när han lärt sig, först ska vi öva tillsammans.

Ha en fin kväll!

En bild på hur koncentrerad jag är när jag kör bil: (och en uppmaning till mig själv. Köp rynkkräm snarast!)


5 kommentarer:

  1. Inte ska du köpa rynkkräm!!!!! Dumheter!!;) Såg ut som en nöjd Herman med sin bakelse!! Klart man SKA ha såna dagar! När man vet med sig som förälder att barnet/barnen äter bra mat i övrigt så är det ju så även för dem att vissa dagar får bli "mysdagar"!! Stor kram!!

    SvaraRadera
  2. Nej inte rynkkräm, du är ju jättefin!

    SvaraRadera
  3. Vad ska du ha rynkkräm till? Något du inte visar på bild?

    SvaraRadera
  4. Tjejer! Vad tror ni jag la in bilden i svartvitt för!!??

    SvaraRadera
  5. Så kul: sånne dager har vi også!, da all mat blir "fel" (yougurt, glass eller sjokoladekex...)
    Ha en trevlig helg:-)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!