fredag 11 februari 2011

En tur till stan

"Ska vi åka till Linchöping eller?" frågar Herman när jag föreslår en busstur med lunch och fika. Jo, det är förstås inte helt enkelt att greppa att vi hela tiden rör oss i Linköping fast på lite olika ställen! Tog i alla fall bussen och mötte upp goa Eva för lunch och kaffe. Det är sällan jag tar med båda barnen till stan just för det ändamålet men det kändes helt rätt idag, Eva hjälper till och fixar så kläder kommer av och kläder kommer på. Tack goa du!

Stannade ganska läääänge i leksaksaffären och man kan nästan säga att det är enklare att peka ut det Herman Inte vill ha i födelsedagspresent. Haha, hoppas han inte blir besviken när han inser att han inte får allt i leksaksaffären eller att det kanske är annat papper än BR på paketen!



Vi vuxna går och muttrar och svär över det här vädret, inklusive mig, men vi borde nog lära oss mer av barnen. De är så mycket bättre på att "bara vara" oavsett vilket väder det är. Är de bara tillräckligt varma/ torra/ mätta/ svala så är de proffs på att hantera sina dagar. Inget klagande på vinande vindar där inte. Och jag gillar det, vädret är ju som det är och det blir liksom inte annorlunda bara för att vi klagar på det! Sonen var som ni ser på bilden glad över det nya vita, rullade runt och tog fram sina spadar för att skotta lite..

Fredageftermiddagar innebär ofta lite av ett plockande här hemma. Sonen leker med sitt lego och dotra sover under altantaket (i vagnen förstås...) och jag kör en tvätt, plockar undan och kör ett varv med dammsugaren. Tänker lite på kvällens middag och undrar vad jag kan hitta i kyl och frys. Hänger upp en tvätt och lägger leksaker i rätt lådor. Städar i badrummen och viker in tvätten. Antar att jag inte är den enda här i världen som kan kalla sig legitimerad plockare, speciellt när man lever med småbarn??

Jonas kommer hem om en stund och har hämtat upp Mathilda på vägen. De två ska på scoutläger i helgen så jag blir lite vuxensolo här hemma. Anar att det blir en del packande ikväll, mycket som ska med när scouter har läger.

Ha en fin och snöig fredag!!

1 kommentar:

  1. Ja man borde bli bätre på det där; att anpassa sig efter vad som än kommer i väderväg *s*

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!