lördag 12 februari 2011

Kylig diplomat!

Tror detta varit årets vackraste dag?? Sol, nysnö och så kallt ute att det fullkomligt biter i kinderna. Var ute en bra stund på eftermiddagen, njuter av att få allt detta solsken i ansiktet! Ni som känner mig vet att jag gillar att ställa undan saker och ting, kalla det överdriven optimism om man vill eftersom det ibland lite tidigare än nödvändigt.. Så kanske inte helt klyftigt av mig att ställa in mina bästa vinterskor i förrådet efter förra köldknäppen och vara ute ett par timmar i slitna mockaskor.. Men men, det gick ju att värma sig inne sen och jag fick anledning att hålla både mina egna och grabbarnas fötter igång!

Race i nysnön
Albin och Herman


Min son ska jag börja kalla diplomaten. Har en klipptid bokad till honom i slutet av månaden, han tycker det är ganska kul att gå och klippa sig hos Isabelle (han tycker nog hon är cool, hon har måånga hål i sina öron). Han är nu grymt långhårig så jag föreslog att jag kanske kunde få klippa honom "bara litegrann" innan det är dags för frisörbesök:
-nää mamma. du är ju jätteduktig å så å klippa (blinkar) men ja vill hellre att isabelle ska klippa.
Say no more, end of discussion. Han får odla sin man ett tag till.

2 kommentarer:

  1. *s* Det bådar gott att han redan är så bestämd över vem som får fixa hans yttre estetik! :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!