tisdag 1 februari 2011

Mer grönt i februari!!

Jaha alla Hjulsbro och Hackeforsbor! Fick reda på att Torgboden slår igen inom kort, de har för lite omsättning. Och jag är inte direkt en storkonsument själv utan nöjer mig med att köpa en tidning ibland och lite glass en annan gång. Tycker synd om de ambitiösa och trevliga ägarna, de har ju liksom startat affären därför att de trott att den skulle gå runt! Men man blir ju ingen bra kund om man bara handlar för att det är synd om dem annars! Eller? Men de har öppet två månader till så jag köpte dessa fina tulpaner där. Hade velat ta en av deras goda café latte också men de hade visst redan gjort sig av med maskinen..

En liten en istället för den lemlästade ljungen som stod där innan. Väntar på vårblommorna nu!!
På nya Blomstertorget hittade jag dessa gröna kaffeväxter som nu fått en plats i hallen. Vi har det ganska mörkt i hallen så nu gäller det att vara uppmärksam på när blommorna börjar se ledsna ut. Då får de stå i ett ljust fönster i stället!

Simmar ur bild..


Lillskrutt blev också grön idag! Notera: i natt vaknade hon i och för sig några gånger och fick sova mellan oss. Dock, hon har inte skrikit och verkat haft ont i magen över huvudtaget vilket varit väldigt jobbigt senaste veckan. Nu hoppas vi på att denna trend håller i sig..

Inga kort på Herman blev det idag (heller). Han är inte alltid så glad när kameran kommer fram så jag lät honom vara och få pyssla med sitt.. Han är i alla fall glad åt att det är tisdag - that means simskola!! Och jag är glad, det är min tur att få följa med honom dit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!