fredag 25 februari 2011

Socker, knäckebröd och choklad..

eller hur går den där gamla sången??

Här hemma ekar kylskåp och skåp rätt tomma och idag är det dags att fylla på igen. I veckorna blir det mest kompletteringshandla och möjligen nån halvstor inköpsrunda mitt i månaden men i samband med lön brukar vi fylla på rejält. Och om/ att!! jag gillar känslan av att ha näst intill obegränsade möjligheter att välja frukost/ lunch och middag - plus att det ser fräscht och fyllt ut i kylen! Gryn, kaffe och pasta upphällt i snygga glasburkar och frysen full med lax, kyckling, grönsaker och nötfärs (hör ni, jag har inte stora krav på livet!).

I helgen är Mathilda hos oss samt att det kommer kompisar på middag lördag kväll så det går åt en del mat. Och framförallt, min älskade man är närmre 2 meter än nån annan jag känner samt har en matchvikt på drygt under 90 (är det så, J?) så att ge honom en macka är som han själv säger "som att slänga in ett vedträ i en masugn". Så det är mycket volym för att mätta magarna i familjen nu, hur ska det sen bli när sonen hamnar i tonåren?

Och att storhandla tycker jag är ett ganska kul uppdrag, tycker att jag lyckas få med mig det mesta vi ska ha hem. Ser till att få med allt på notan förstås men hittar en del annat som också behövs i en barnfamilj. Kaffe, välling, yoghurt, tvättmedel, glass, ost, ägg, frukt. Och så vidare, hur länge som helst! Så när bilen kommer hem och resten av familjen är hemma så är det min tur att åka till närmaste köpcentrum och shoppa loss (som sagt, inga stora krav på livet här inte..). Snacka om funktionell träning hörni!

Ha en fin fredag!

3 kommentarer:

  1. Dagens bästa uttalande tror jag! Se handling som funktionell träning! Jag är beredd att hålla med. Bara att styra en sådan superstor vagn är en utmaning i sig och kräver rätt bra bålstabilitet. Sen ska alla varor hittas och packas in i vagnen, sen i bilen, sen bäras in och packas upp. Kräver en hel del mental styrka likväl! Men det är underbart med full kyl och frys. Det är sådana småsaker som vardagen lite roligare. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Tack Marta! Gäller bara att köpa stooora vällingförpackningar och tuuuuunga kycklingfiléer!! Ha du också en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Hahahaha gillar Martas kommentar. Underbar!!
    Håller med absolut. Funktionell träning för hjärnan går ju på högvarv när man är igång..
    kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!