måndag 7 februari 2011

Att hålla ordning på sina grejer!

Vill inte kalla mig pedant med risk att det finns kära människor som läser detta som tänker "va??" om jag skulle skriva det men jag kan ärligt säga om mig själv att jag gillar att hålla ordning på saker och ting. Jag gillar när saker "bor" nånstans och om man letar efter grejer så gillar jag att de ligger på sitt rätta ställe. Med småbarn (och äkta make..) så är det inte alltid så men jag försöker i alla fall, lyckas ibland bra och ibland dåligt. När det lyckas dåligt är mest när jag själv är tankspridd eller lat och bara inte idds hålla på och "plocka" hela tiden.

Men det här gillar jag; fina barnpussel med bitarna på rätt ställe. Så mycket roligare att pussla om man inte behöver börja med att leta efter bitarna.

Köpte fler kartonger på IKEA. Nu ligger barnkläderna sorterade i dessa i storleksordning. Urvuxet för Edith och urvuxet för Herman. Därutöver är det kartonger med sådant som de fått och som ligger på vänt i avvaktan på att de ska växa i dem. En stor påse med skor och stövlar finns sedan förut.. Det ska vara lätt att hitta den dag de byter storlek eller den dag grejerna ska ges bort! Äntligen ordning och reda på barnkläderna!

Nu ska kartongerna få sin förvaring i förrådet!

1 kommentar:

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!