torsdag 24 februari 2011

Har favoritobjekt!

Edith, ett år på söndag
Den lilla är så tacksam att fota. Hon är helt omedveten om att hon fångas på bild och har därför inget behov av att anlägga en min eller hålla in magen eller annat som de flesta av oss gör så fort kameran kommer fram. Skrattar för att hon vill eller är koncentrerad för att hon är på väg nånstans.. Hon håller på med sitt, som vanligt - krypa efter bollar, skratta åt storebror eller resa sig mot allt som kommer i hennes väg. Så länge man kan fånga hennes intresse med annat än kameran så är hon ett mycket kameravänligt barn.

Den store har en mer varierad inställning till kameran. Ibland gömmer han sig bakom kuddar så fort han ser att kameran eller mobilkameran kommer fram. Ibland älskar han att vara med på kort, då ska det gärna spexas lite med olika diverse grimaser och utsträckta tungor. Jag upptäcker att jag lyckas att fånga honom på bild bäst i dagsljus och inomhus, då kanske han faktiskt inte alltid märker att han förevigas.

Herman, snart 4

6 kommentarer:

  1. Herlige bilder, gutter skal jo være litt "busiga"

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är på att ta kort, Sara. Och vilka söta barn du har!

    SvaraRadera
  3. De fastnar så fint på bild, dina hjärtan.

    SvaraRadera
  4. Åh så lik Herman är dig på sista kortet. Superfina kort du tar!! Edith är ju en kopia av Jonas tycker jag...
    Härliga ungar. krama dem från "mat-rita" Ulrika.

    kram

    SvaraRadera
  5. Å vilka fina kort, man blir ju så sugen på att fota igen... min kamera har inte varit sig lik sen den var med på stranden i somras och dessutom ligger kamerasladden nedpackad i ngn låda somewhere så jag har legat nere ett tag, men som sagt suget kommer tillbaka när man ser dina fina bilder! Kram Sara

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder på så fina barn!!
    Vi bokar in en ny tid snart
    kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!