torsdag 23 februari 2012

Bebislycka och shoppinglycka!


Jag spraaaang fort från bussen till jobbet idag, ville hinna i tid för att se presskonferensen där vi fick reda på att det fötts en liten prinsessa i Sverige! Glad för deras skull! Mysigt att ha en liten bebba i famnen! Imponerades av Daniel som med så stor sinnesnärvaro, nybliven pappa, ställer sig inför alla kameror och iklädd kostym berättar vad som hänt. 5 plus! Undrar lite om han hade med sig kostymen i bilen eller om han fick den ditskickad under natten - eller som nån på jobbet sa… Det är väl hans pyjamas:-) Alla dessa frågor man har…

Här hemma har Edith varit på vårdcentralen och fått penicillin för öroninflammation. Se! Där har vi löst skrikorsaken för denna gång.. Jag kom hem sent ikväll för jag har varit på House of Lola-party och fick bara pussa på barnen i sömnen. Fina kläder även i år; det blev denna tröja till Herman och kofta till mig (plus en klänning till:-))

Å så avslutade jag kvällen tillsammans med en av mina arbetsgrupper genom att gå ut och käka grekiskt för att fira Rita som fyllt 60 år. Mysigt att sitta och småprata en kväll och tillsammans släppa tankarna på det vi gör mellan 8-16.30! Fint fint, ska strax sova och känner hur jag har en häääärlig aura av vitlök efter den goda maten..

3 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag:)! Vad skönt med lite penicillin...då blir det bättre sömn:).
    Kram

    SvaraRadera
  2. God fredag!
    Det där lät som en perfekt avslutning på dage :)

    SvaraRadera
  3. stackars liten, det var alltså öroninflammationen som var orsaken, fina inköp och en härlig avslutning på dagen
    kramar

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!