onsdag 8 februari 2012

Det går bra nu..

När jag tänker vinter så är det ungefär det här jag ser framför mig
Men i år är det mer så här:
Fem centimeter snö och det finns ju inga ytor som ingen redan trampat på. Men! Det underlättar ju att hålla igång löpning när väglaget är såpass bra så nu är jag inlandad hemma efter tre kvällars löpning. Känns så skönt att vara ute och få luft i lungorna och dessutom bra motion!

Första kvällen sprang jag med Annika och allt kändes tungt och jobbigt, jag kände mig som en pygmé bredvid långa Annika. Vi sprang bara fem kilometer men det var precis var kroppen tyckte var ok. Det var svinkallt då - kommer ni ihåg?- 13 minus..
Revanschsugen var jag igår och då gav jag mig själv ut med reflexväst och fick ihop drygt 8 i ett mer ok tempo. Tänk att det svänger så! Och kul var det - tankarna flyger och far och benen trampar på.
Idag var jag och Annika ute igen och det kändes helt ok igen. Tror att svårigheten för mig med att springa med en kompis är just att det är en kompis, man kommer på så mycket man vill prata om och det tar fokus från löpningen. Men det är ju träning som blir av så jag vill inte avstå!

Eftersom jag är usel på att komma iväg till nåt gym så har jag bett Jonas om hjälp med lite enkla övningar som jag kört efteråt, enkel blandning av mage, rygg och axlar.

Nu har jag duschat och fixat inför en ny arbetsdag - dags att avsluta denna onsdag.. Godnatt!!

1 kommentar:

  1. Håller med dig. Löpningen funkar ju bättre när det är så här. Men det är lite tråkigt med så fjuttigt med snö ändå... :-)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!