söndag 12 februari 2012

Vårtecken??

Ja, idag var det inte utan att det faktiskt kändes lite vårigt i luften. Härligt! Vi tog med barnen för pulkaåkning innan lunch och även en runda på seneftermiddagen. Själv ville jag passa på att få så mycket frisk luft som möjligt och gav mig ut på en längre löprunda mitt på dagen. Tack! till Linköpings kommun sådana dagar, tycker att kommunen är riktig proffsig på att hålla de stora cykelvägarna rena från snö och is. Det funkar fint att både gå, springa och cykla i princip året om. Hur som, drygt 70 minuter var jag ute och sprang - var rejält mör när jag kom hem för det är ganska länge sen jag sprang under så lång tid.. Nu var inte tempot nåt att skryta med men jag strävade efter att hålla ett jämnt tempo utan att behöva stanna och det klarade jag nog rätt ok ändå..

Jonas och barnen ville stressa på våren lite och passade på att skotta gräsmattan.. Tanken var nog att den ihopskottade snön skulle räcka till en snögrotta men där gick de bet.. Det fanns liksom inte så mycket att det blev några stora mängder!

1 kommentar:

  1. 70 min är ju skitbra! Långpass SKA inte vara snabba. :-))
    Visst är det härligt med vårkänslorna! :-)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!