söndag 12 februari 2012

Olika uppfattningar om soffor och jordglobar

Till frukost pratade vi lite om vad vi skulle vilja köpa, mer drömmar än kanske realistiskt. Jonas har ända sedan vi träffades pratat om Chesterfield-soffor som nåt som han uppfattar gör människan som mest ultimat lycklig. Jag håller inte riktigt med utan tycker att sofforna är skitfula och pratar hellre om nåt annat. Se bara.
Vid nåt annat tillfälle har jag föreslagit att Herman skulle få en jordglob för att lite lära sig var Sverige ligger i förhållande till andra länder och vad som ligger på andra sidan klotet. Med mera. Och helt plötsligt spinner Jonas iväg, blir som ett litet barn. Säger att ALLA på hans jobb har Chesterfield-soffor och jordglobar. Och då har de inga barnjordglobar förstås utan jordglobar som barskåp. Verkligen ALLA har det, Sara!
Och vad tänker jag då då? Jonas, dags att sluta ljuga sin fru rätt upp i ansiktet är väl det enda rätta. För vore det så, att alla hade såna soffor och såna jordglobar OCH var de lyckligaste på jorden. Vill man verkligen jobba där då??

3 kommentarer:

  1. Sara, jag vet ingen som har en sån soffa
    och jordglob :-) Stå på dig, de är verkligen skit fula!

    SvaraRadera
  2. På jobbet alltså :-)

    SvaraRadera
  3. Vad du än gör... gå INTE med på detta!!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!